Carbon Studio

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Firma powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, weteranów gliwickiej The Farm 51, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even.

Wczoraj i dziś

Pomysł utworzenia własnego studia narodził się w 2014 roku, gdy po wsparciu kampanii Kickstarter gogli Oculus Rift otrzymaliśmy pierwszy deweloperski devkit tych gogli. Kontakt z nową, pionierską i niemal nikomu nieznaną technologią był dla nas momentem przełomowym – od tej chwili wiedzieliśmy, że chcemy skupić się wyłącznie na eksploracji potencjału wirtualnej rzeczywistości poprzez tworzenie własnych gier VR.

W roku 2015, z niewielkim budżetem i wielkim zapałem, zaczęliśmy pisać swoją własną historię pod szyldem Carbon Studio. Naszym celem było stworzenie pełnowymiarowej gry VR, oraz praktycznej aplikacji B2B opartej na wirtualnej rzeczywistości. Wiosną 2015 roku wzięliśmy udział w historycznym, pierwszym VR-owym Game Jamie zorganizowanym przez firmy Oculus i Samsung. To tam narodziła się koncepcja eksploracyjnej gry sci-fi, Alice VR, której prototyp zapewnił nam miejsce w finale konkursu. W październiku 2016 roku wydaliśmy Alice VR we współpracy z wydawcą CDP.PL (Klabater). W chwili premiery, Alice VR obsługiwała wszystkie dostępne na rynku gogle PC VR i była jedną z najdłuższych kiedykolwiek wydanych gier VR.

Kolejnym kamieniem milowym była dla nas wielokrotnie nagradzana gra VR The Wizards, która pozwala graczom wcielić się w magów i rzucać czary za pomocą gestów rąk. Tą grę wydaliśmy samodzielnie w lipcu 2017 roku na platformach Steam i Oculus Store w formie wczesnego dostępu. W chwili pełnej premiery w marcu 2018 roku, The Wizards była jedną z najlepiej ocenianych gier VR na platformie Steam i Metacritic. W lipcu 2018 roku wydaliśmy The Wizards: Trials of Meliora, samodzielną grę VR opartą na The Wizards, dedykowaną mobilnym goglom VR.

Dziś i jutro

Obecnie nasz zespół liczy siedemnaście osób. Łączy nas pasja i wspólny cel – tworzenie wysokiej jakości gier VR o grafice charakterystycznej dla tytułów AAA, lecz budżecie niezależnego studia. Zależy nam, by nasze gry były przystępne dla najszerszego grona odbiorców, jednocześnie zapewniając rozrywkę również doświadczonym graczom. Dzięki ugruntowanej pozycji na rynku najnowszych technologii, rozwijamy w firmie dział XR, co pozwoli nam w przyszłości wydawać tytuły dedykowane urządzeniom Augmented i Mixed Reality.

Przyszłość? – to XR!

Naszą ambicją jest utrzymanie pionierskiej pozycji na rynku “immersyjnych” technologii rozszerzających otaczającą nas rzeczywistość (AR), lub łączących ją ze światem wirtualnym (MR, VR). Wierzymy, że te technologie wkrótce zrewolucjonizują najważniejsze dziedziny ludzkiego życia, i zamierzamy w dalszym ciągu znajdować się w awangardzie firm wprowadzających tą rewolucję.

Od marca 2018 roku realizujemy projekt badawczo-rozwojowy w ramach programu GameINN. Nasz zespół pracuje nad stworzeniem narzędzia, które znacznie ułatwi projektowanie zaawansowanych interakcji użytkownika gogli VR z wirtualnym otoczeniem.

W ramach Carbon Studio rozwijamy również działalność B2B. Od trzech lat z powodzeniem tworzymy aplikacje szkoleniowe, trenażery, symulatory i wizualizacje architektoniczne w oparciu o technologię VR.

W pierwszym kwartale 2019 roku zaplanowany jest debiut Carbon Studio na rynku akcji NewConnect