
O SPÓŁCE
Carbon Studio jest niezależnym producentem gier dedykowanych innowacyjnej technologii VR. W 2015 roku, za sprawą trzech weteranów polskiej branży gamedev, firma rozpoczęła produkcję swoich własnych tytułów. Obecnie spółka zajmuje stałe miejsce wśród globalnych liderów branży i jest znana graczom oraz entuzjastom platformy VR na całym świecie.
Działalność Spółki jest odpowiedzią na ogromne zapotrzebowanie rynku VR na nowe aplikacje oraz gry. Wyniki analiz ostatnich lat oraz przewidywania ekspertów co do przyszłości branży jednoznacznie sugerują jej dalszy dynamiczny rozwój. Od czasów początku naszej działalności, społeczność VR rośnie w siłę i wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się jedynie pogłębiał.
Nasz doświadczony zespół deweloperski zajmuje się tworzeniem gier na każdym ich etapie, zaczynając od projektowania, poprzez produkcję oraz marketing, kończąc na ich dystrybucji na najpopularniejszych światowych platformach, takich jak Steam, Viveport, Meta Store, Pico Store, czy PS Store. Dzięki zorientowaniu na możliwie najwyższą jakość oferowanych produktów oraz ich wysoką grywalność, Carbon Studio zaskarbiło sobie sympatię setek tysięcy graczy na całym świecie.
Krótko o naszych tytułach
- Alice VR: eksploracyjna gra sci-fi, której koncept narodził się na pierwszym VR’owym game-jamie zorganizowanym przez firmy Oculus i Samsung. Projekt zapewnił nam miejsce w finale imprezy, a w chwili swojej pełnej premiery w 2016 roku gra obsługiwała wszystkie dostępne na rynku gogle PC VR.
- The Wizards: Nasz pierwszy tytuł, który opiera się na unikalnej mechanice rzucania czarów za pomocą gestów rąk gracza. The Wizards dał początek całej marce, która zyskała wiele branżowych wyróżnień i nagród. Gry z serii kilkukrotnie znalazły się w zestawieniu TOP listy bestsellerów platformy Steam, a także były nominowane do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Marka The Wizards zdobyła również nagrodę Viveport Developer Awards, dzięki czemu w 2018 roku Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco.
- The Wizards – Enhanced Edition: Rok później gra The Wizards doczekała się potężnej aktualizacji pod nazwą Enhanced Edition, która dzięki wprowadzeniu szeregu istotnych zmian i ulepszeń, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród graczy. Idea powstania The Wizards – Enhanced Edition była mocno związana z ekspansją studia na rynek konsol i niezwykle popularne wówczas gogle PS VR.
- The Wizards – Trials of Meliora: W lipcu 2018 roku wydaliśmy także samodzielną grę VR opartą o The Wizards, dedykowaną mobilnym goglom VR.
- The Wizards – Dark Times: gra od przeszło trzech lat cieszy się niesłabnącą popularnością, zarówno wśród graczy PC VR jak i entuzjastów gogli Meta Quest. Pod koniec 2022 roku gry spod szyldu serii The Wizards osiągnęły łączną sprzedaż w liczbie ponad 350 tys. kopii. Obecnie trwają prace nad rozbudowaną aktualizacją do gry The Wizards – Dark Times pod nazwą Brotherhood, która oprócz ulepszeń do trybu dla jednego gracza, wprowadza także gorąco oczekiwany kooperacyjny tryb multiplayer.
- Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall: przygodowa gra akcji stworzona we współpracy z jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek świata gier tabletop oraz wideo – brytyjskim Games Workshop.
- Crimen – Mercenary Tales: humorystyczna, niezwykle barwna i pełna niesamowitych przygód gra akcji, w której odwiedzimy siedemnastowieczną Europę i poznamy szereg interesujących, charakterystycznych dla epoki postaci. Dzięki Crimen gracze mają okazję przeżyć aż osiem różnorodnych przygód, w których mogą cieszyć się nietypowym, wartkim systemem walki, licznymi żartami oraz piękną grafiką. Premiera tytułu na Meta Quest 2 i Pico odbyła się 25 maja 2023 roku.
Aby utrzymać pozycję lidera wśród producentów aplikacji VR, pozostajemy w stałym kontakcie z światowymi liderami branży. Dzięki zbudowaniu trwałych relacji z gigantami pokroju Meta, Sony, czy Steam jesteśmy na bieżąco z najnowszymi rynkowymi trendami, co pozwala nam uplasować się w awangardzie trendsetterów wirtualnej rzeczywistości. W przyszłości planujemy wydawanie kolejnych gier VR, zarówno tych opartych o IP największych marek świata rozrywki, jak i własnych, całkowicie niezależnych produkcji.
