Carbon Studio SA podwoiła r/r zysk netto i wypracowała 4,3 mln zł przychodów netto w 2021 r.

Carbon Studio SA podwoiła r/r zysk netto i wypracowała 4,3 mln zł przychodów netto w 2021 roku

Prawie 1,5 mln zł zysku netto i 4,3 mln zł przychodów ze sprzedaży wypracowała w 2021 roku notowana na NewConnect spółka Carbon Studio. Tym samym w raportowanym okresie ekspert od gier VR podwoił zysk względem roku poprzedniego. EBITDA wyniosła prawie 2,3 mln zł. W samym IV kwartale Studio odnotowało przychody na poziomie 0,9 mln zł, na co znaczący wpływ miała sprzedaż gier z popularnej serii The Wizards, a także rosnące zainteresowanie rynkiem VR.

Z kwartału na kwartał obserwujemy dynamiczny rozwój naszej firmy. 2021 rok był udany dla Carbon Studio, z czego bardzo się cieszymy. Zgodnie z przyjętymi szacunkami, zakończyliśmy go z ponad 2-krotnie wyższym rr zyskiem netto, którego wartość wyniosła 1,5 mln zł. Przychody od stycznia do grudnia 2021 także osiągnęły zakładany poziom 4,3 mln zł. EBITDA w tym czasie wyniosła prawie 2,3 mln zł. Jednocześnie sam IV kwartał przyniósł nam 0,9 mln zł przychodów i także dał nam zarobić – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Przełożenie na nasze wyniki finansowe miała nie tylko sprzedaż naszej popularnej serii The Wizards, istotny był dla nas także rozwój rynku urządzeń VR, przede wszystkim gogli Oculus Quest – dodaje Błażej Szaflik.

Wspomniana seria gier The Wizards liczy już ponad 250 tys. sprzedanych egz. Autorski projekt Studia w maju 2021 zadebiutował w swojej najnowszej odsłonie – na gogle Oculus Quest.

W popularnych goglach od Facebooka spółka upatruje także duży potencjał sprzedażowy dla swojego najnowszego i zarazem największego projektu – Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall. Tytuł VR zadebiutował w swojej podstawowej wersji w listopadzie 2021 r. Aktualnie zespół Carbon Studio pracuje nad rozwojem gry o wersje kompatybilne z platformą Oculus. Data premiery na platformie Meta Quest zostanie podana w późniejszym terminie.

Prace przy projekcie Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall wspierał właściciel IP – globalny producent gier bitewnych Games Workshop.

W listopadzie 2021 r. NWZ Carbon Studio podjęło uchwałę dotyczącą wprowadzenia 3-letniego programu motywacyjnego, który skierowany jest do kluczowego personelu. W jego ramach ok. 25 pracowników Carbon Studio otrzyma możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B, uprawniających do objęcia akcji serii E.

Carbon Studio realizuje dalszy plan rozwoju i aktualnie pracuje nad nowym tytułem o roboczej nazwie VRSlasher. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planowane jest jeszcze w tym roku.

 

– Rynek wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, podobnie jak rynek gier wideo, to jeden z tych segmentów który      pomimo pandemii stabilnie rośnie, powiedziałbym nawet, że w ostatnich kwartałach nabiera dużego rozpędu. Zgodnie z dostępnymi szacunkami rynkowymi, globalny rynek VR w ciągu najbliższych kilku lat osiągnie wartość ponad 120 mld USD. Cieszę się, że możemy mieć wpływ na kreowanie się w Polsce nowej, wirtualnej rzeczywistości  – dodaje Błażej Szaflik.

 

Docelowo Carbon Studio planuje przeniesienie notowań z NewConnect na Rynek Główny GPW w Warszawie.