W dniach 20-21 września 2018 r. Carbon Studio brało udział w Tokyo Games Show. Jedno z najważniejszych wydarzeń zbliżonych charakterem do europejskich targów Gamescom, ale skierowane przede wszystkim na rynki azjatyckie. W 2018 r. padł rekord odwiedzających wydarzenie i wyniósł niemal 300 tys. osób. Świadczy to o dużym potencjale rynku i randze wydarzenia. Wydarzenie obejmuje zarówno dni zamknięte – typowo biznesowe, jak również dni otwarte. Chcieliśmy tam przede wszystkim nawiązać nowe relacje biznesowe tak aby móc z sukcesem sprzedawać swoje tytuły na rynkach azjatyckich.
Targi zgromadziły aż 668 wystawców pod hasłem “Welcome to the Next Stage”! Wystawcy zaprezentowali nowe tytuły gier oraz usługi na konsole, smartfony i komputery PC. Ponadto targi obfitowały w wiele wydarzeń oraz prelekcji skierowanej do szerokiej publiczności. Łącznie w targach uczestniczyło 338 firm growych z Japonii oraz 330 z zagranicy. Wśród największych firm swoją obecność zaznaczyły największe światowe firmy SONY, Sega oraz Capcom. Wystawcy, zarówno Ci wielcy, jak i mniejsze firmy prezentowały swoje produkty w różnej tematyce. W edycji 2018 r. dominującym gatunkiem były gry akcji. Na 1568 tytułów, 271 to były gry akcji wyprzedzając nieznacznie tytuły z gatunku RPG. Sporym powodzeniem cieszyły się również gry z gatunku e-sport. Wyraźnie widać było również silną pozycję gier dedykowanych na smartfony. Szacuje się, że około 30% wystawianych tytułów będzie przeznaczonych na systemy iOS i Android. Gry mobilne mają swój znaczący fragment rynku szczególnie w Japoniii w czym ma przewagę nad rynkami zachodnimi.
Fakt, że niemal 330 wystawców było spoza Japonii wskazuje na międzynarodowy charakter i podkreśla rangę i znaczenie tego wydarzenia na świecie. Wydarzenie to skupia uwagę ogromnej rzeszy graczy i inwestorów.
Fotografie z targów Tokyo Game Show 2018
Zadanie realizowane w ramach projektu Wspieranie i rozwój działań eksportowych oraz kontaktów biznesowych Carbon Studio dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu Rozwój Sektorów Kreatywnych w 2018 roku.