Prawie 2,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w 2020 r. Grupa Carbon Studio. To wynik ponad 30 proc. wyższy w porównaniu do 2019 r. W raportowanym okresie Grupa zanotowała także r/r 63 proc. wzrost zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. Najważniejszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy była premiera The Wizards – Dark Times na platformie Steam i Oculus Store oraz produkcja największego projektu na licencji Games Workshop – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Premiera tytuły odbędzie się latem br.
– Rok 2020 był dla wszystkich dużym sprawdzianem, z uwagi na pandemię. Wypracowane wyniki, zarówno przez Carbon Studio, jak również przez Grupę – w skład której wchodzi powołana na początku ub. roku spółka zależna Iron VR – są dowodem na to, że wyszliśmy z tej sytuacji obronną ręką. Okazało się, że gracze mocno inwestowali w cyfrową rozgrywkę, co wpłynęło na zwiększenie bazy użytkowników VR, a to z kolei pozytywnie przełożyło się na nasz biznes. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Jako Grupa 2020 rok zamknęliśmy z 63 proc. wzrostem zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. W raportowanym okresie udało nam się także wypracować wzrost skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. Ich wartość wyniosła prawie 2,7 mln zł. – dodaje Błażej Szaflik.
Na wypracowane przez Carbon Studio wyniki wpłynęła przede wszystkim sprzedaż pierwszej gry z serii The Wizards, a także duże zainteresowanie najnowszą odsłoną projektu z serii pt. The Wizards – Dark Times, który to tytuł zadebiutował na rynku w czerwcu 2020 r. Obecnie projekt dostępny jest w wersji PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Od 6 maja 2021 r. dostępny jest również na goglach Oculus Quest i Oculus Quest 2. Do tej pory sprzedaż wszystkich gier z serii The Wizards przekroczyła 200 tys. kopii.
Carbon Studio jednocześnie rozwija autorską technologię wykorzystywaną w produkcjach Virtual Reality. W ubiegłym roku Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GameINN. Pierwszy związany był z opracowaniem innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczył opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania projektów wyniosła 5,8 mln zł.
W październiku ub. roku Dreamo VR – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji marki Oculus. Efektem czego było zawarcie umowy z firmą Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na sprzęt Oculus Quest. – W tamtym momencie byliśmy pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest, co było dla nas dużym wyróżnieniem – komentuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Najważniejsza tegoroczna premiera Carbon Studio dotyczyć będzie wydania gry osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall. – Uniwersum Warhammer stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Latem tego roku gra będzie dostępna na głównych platformach PC VR oraz Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. – mówi Błażej Szaflik.
Do końca br. Carbon Studio chce przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.