Ponad 0,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i przeszło 0,53 mln zł zysku netto, wypracowało w pierwszym kwartale br. Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). To wyniki dwukrotnie wyższe w porównaniu do osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec marca środki pieniężne na koncie Carbon Studio wyniosły prawie 3 mln zł.
– Z dużą satysfakcją dzielimy się dziś z akcjonariuszami efektem naszej pracy w pierwszym kwartale br. Konsekwentnie realizowana przez nas strategia, profesjonalizm zespołu i ciężka praca, sprawiły, że trzy pierwsze miesiące roku przyniosły spółce dwukrotnie lepsze wyniki finansowe niż w pierwszym kwartale 2020. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 110 proc. r/r to zasługa rosnącej sprzedaży gier z naszej autorskiej serii The Wizards. To także efekt wzrostu popularności gogli Oculus Quest, na które wydaliśmy nasze projekty – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
W pierwszym kwartale br. Carbon Studio koncentrowało się na pracy nad dwoma projektami wewnętrznymi oraz jednym realizowanym na zlecenie. Najważniejszym z nich jest gra z uniwersum Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall, którego Cinematic Trailer został zaprezentowany 26 marca.
– Tempestfall to gra z gatunku action-adventure przeznaczona wyłącznie na platformy VR. Tytuł zostanie wydany na PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2, co w naszej ocenie, powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe spółki, z uwagi na popularność tych platform. Premiera projektu planowana jest latem br. Aktualnie trwają beta testy, wkrótce zaprezentujemy graczom fragmenty trailera z rozgrywki – dodaje Błażej Szaflik.
Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall przeniesie graczy do świata fantasy stworzonego przez właściciela marki – brytyjską firmę Games Workshop. Jako Lord Arcanum będą musieli zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Podczas fabularnej kampanii czeka ich wiele wyzwań, takich jak wymagająca walka wręcz, czy rzucanie zaklęć.
Drugim projektem, nad którym pracowało studio jest The Wizards – Dark Times Quest Edition, którego premiera odbyła się 6 maja. Carbon Studio w niespełna 48 godz. odzyskało koszty produkcji tytułu na gogle Facebooka. Koszt przygotowania wersji gry na Oculus Quest i Oculus Quest 2 wyniósł 150 tys. zł (dane szacunkowe). Produkcja dostępna jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity.
Seria gier The Wizards sprzedała się w nakładzie ponad 200 tys. kopii. Sprzedaż pierwszej części The Wizards przekroczyła już 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest.
Trzecim projektem, które Carbon Studio realizowało w pierwszym kwartale br. jest projekt na zlecenie Dreamo – Puzzle Adventure – Quest Edition, który powstaje przy współpracy z Hypnotic Ants. Tytuł będzie jednym z nielicznych dostępnych na Oculus Quest, który posiada możliwość sterowania grą za pomocą samych gestów dłoni, bez wykorzystywania kontrolerów.