Carbon Studio rozpoczęła prace prototypowe nad nowym projektem VR!
Zaledwie 17 listopada 2021 r., odbyła się globalna premiera flagowego i zarazem największego tytułu Carbon Studio – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, a Carbon Studio ogłasiło plany rozbudowy swojego portfolio produkcyjnego. Ogłoszenie nowego tytułu, w tym daty premiery, planowane jest na 2022 rok. Aktualnie trwają prace nad pre-produkcją projektu – z gatunku Slasher – o roboczym tytule VRSlasher. Produkcja docelowo dedykowana będzie wszystkim wiodącym platformom VR.
– Z wielką radością i satysfakcją udostępniliśmy wczoraj fanom Uniwersum Warhammera nasz flagowy projekt Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Jednak debiut nie wyczerpał najbliższych planów produkcyjnych Carbon Studio. Obserwując zainteresowanie graczy naszymi tytułami, zarówno Tempestfall, jak i serią gier The Wizards, postanowiliśmy nie zwalniać tempa i rozpocząć działania związane z powstaniem nowego projektu. Już pracujemy nad tytułem o roboczej nazwie VRSlasher, który aktualnie znajduje się w fazie prototypowania. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planujemy w 2022 roku. Zdradzę, że nasza kolejna emocjonująca produkcja w pierwszej kolejności pojawi się na popularne gogle VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Carbon Studio to twórca pierwszej VR-owej wersji gry ze wspomnianego już uniwersum Warhammera. Gra Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall realizowana była we współpracy z firmą Games Workshop. Budżet projektu wyniósł ok. 2 mln zł, a cenę pojedynczej gry ustalono na 29,99 USD. – Chcemy na bieżąco rozwijać ten projekt, dlatego przewidujemy wydanie dodatków do wersji na PC VR i Oculus. Obecnie są w fazie przygotowywania. To właśnie platforma Oculus jest dla nas kluczowa pod względem osiągnięć sprzedażowych także i tej gry. Najwięcej przychodów uzyskujemy ze sprzedaży tytułów na Questa – mówi Aleksander Caban.
Carbon Studio znane jest również z popularnej serii gier fantasy The Wizards. W ciągu trzech lat od premiery pierwszej rozgrywki z serii, gry sprzedały się już w nakładzie ponad 250 tys. egzemplarzy. Obecnie Studio pracuje nad trybem coop-multiplayer, który za niedługo planuje dodać do serii w postaci darmowego dodatku. Dzięki temu twórcy gier chcą przedłużyć żywotność marki The Wizards.
– Dużo się nauczyliśmy przy okazji naszych poprzednich produkcji związanych z wymagającym światem fantasy. Chcemy to wykorzystać przy najnowszym projekcie. Wszystko po to by zainteresować jak najliczniejszą grupę odbiorców. Co ważne, technologia VR będzie dodatkowo wzmacniała przewidziane w rozgrywce elementy typowe dla produkcji z gatunku slasher – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
Aktualnie spółka pracuje nad dokumentacją związaną z przeniesieniem akcji Carbon Studio z NewConnect na rynek główny GPW w Warszawie. Szczegóły kolejnych kroków tego procesu Studio planuje ujawnić w ciągu najbliższych kilku tygodni.