Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier VR, zaraportował najnowsze dane sprzedażowe dla swojej flagowej i wielokrotnie nagradzanej serii gierThe Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy. Tytuły cieszą się największym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych – ok 60% sprzedanych kopii, w dalszej części znajdują się kraje Europy Zachodniej (20%) i rynki azjatyckie (7%). Aktualnie projekty z serii dostępne są w wersji na Steam VR, Meta Quest, PlayStation VR oraz gogle HTC Vive.
–Ku naszemu zadowoleniu, seria gier The Wizards od samego początku cieszy się wyraźnym zainteresowanie ze strony graczy. Od końca 2020 roku dynamika sprzedaży gier z serii rośnie stabilnie, przybierając o około 100 tys. sztuk rocznie. Właśnie odnotowaliśmy kolejny próg sprzedażowy, którym jest przekroczenie poziomu 350 tys. sprzedanych egzemplarzy. Tytuły z serii cieszą się największą popularnością wśród społeczności ze Stanów Zjednoczonych, co nie dziwi ze względu na rozpowszechnienie gogli VR w tym regionie. – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
The Wizards to marka, która zyskała wiele branżowych wyróżnień i nagród. Gry z serii kilkukrotnie znalazły się w zestawieniu TOP listy bestsellerów platformy Steam, a także były nominowane do nagród w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Marka zdobyła również nagrodę Viveport Developer Awards, dzięki czemu w 2018 roku Carbon Studio weszło do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco.
–Kilka lat temu zdobyliśmy pozycję pioniera na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji VR. To duży powód do dumy, zwłaszcza teraz, patrząc na obecnie rosnący trend technologii VR/AR/ MR. Natomiast to także spora odpowiedzialność dla utrzymania wysokiego poziomu wypuszczanych na rynek produktów, co konsekwentnie staramy się realizować – dodaje Aleksander Caban.
Najnowszy tytuł z serii – The Wizards Dark Times – od 2021 roku dostępny jest w wersji na popularną platformę Meta Quest. Projekt wzbogacany jest także o tryb co-op pozwalający na rozgrywkę do 3 graczy. – Szykujemy serię dużych dodatkowych usprawnień przy okazji tworzenia trybu co-op. Dwie zamknięte wersje beta dla użytkowników pokazały podczas testów, że warto w to inwestować, a dzięki temu seria The Wizards będzie gościła na goglach VR jeszcze przez długie lata. – mówi Aleksander Caban.
Założeniem jest by produkcja The Wizards Dark Times w łatwy sposób umożliwiła graczom toczenie w gronie przyjaciół wielu epickich bitew w krainie Meliora.
– Cieszę się, że The Wizards tak wspaniale rozkwitła i zasila bibliotekę gier coraz to większej grupy odbiorców. Liczymy, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się kolejnymi wynikami sprzedażowymi. To właśnie niesłabnące zainteresowanie technologią VR oraz naszą marką przyczynia się w dużym stopniu do utrzymania stabilnych wyników finansowych spółki – mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu Carbon Studio.
Po trzech kwartałach br. Carbon Studio zaraportowało 3,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, względem prawie 3,4 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 1,1 mln zł w porównaniu do 1,4 mln zł z analogicznego okresu 2021 roku.