Sprzedaż The Wizards od Carbon Studio przekroczyła 1 mln USD na Oculus Quest

 

Sprzedaż pierwszej części The Wizards, z portfolio produkcyjnego Carbon Studio, przekroczyła 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest. Notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie tworzenia gier w technologii Virtual Reality zakończył też certyfikację innego tytułu z serii – The Wizards Dark Times. Projekt Dark Times zadebiutuje na Oculus Quest 6 maja br. Cenę gry ustalono na 24,99 USD.

Przekroczyliśmy poziom 1 mln USD przychodu brutto ze sprzedaży The Wizards na Oculus Quest. Gra jest dostępna na platformie od 2019 r. Tym samym dołączyliśmy do grona kilkudziesięciu spółek, którym udało się przekroczyć tę magiczną barierę. Wynik, który udało nam się osiągnąć dowodzi, jak duży potencjał ma nasz tytuł. Cieszymy się, że gracze polubili produkcje The Wizards. Do tej pory tytuły z tej serii nabyło ponad 200 tys. użytkowników. Jest to dla nas satysfakcjonujący wynik. Liczymy, że tendencja wzrostu sprzedaży utrzyma się – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A.

Spółka zakończyła proces certyfikacji The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest. Data premiery na OQ, zgodnie z zapowiedzią, odbędzie się 6 maja br. Cena gry została ustalona na 24,99 USD. The Wizards – Dark Times to projekt, w którym mechanikę przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Podczas rozgrywki gracz odbędzie podróż w czasie, weźmie udział w epickich bitwach i  zgłębi historię krainy Meliora. Tytuł dostępny jest od ub. roku na platformie Steam oraz Oculus Store. The Wizards Dark Times od premiery jest cały czas rozwijane przez studio. Gracze do tej pory otrzymali dwie spore aktualizacje, rozszerzające grę o nowe tryby rozgrywki. Na koniec br. planowane jest także wzbogacenie gry o tryb coop-multiplayer, w którym będzie można walczyć z siłami ciemności wraz z przyjaciółmi.

Liczę, że najnowsza wersja Dark Times odniesie sukces, który przełoży się na wzrost wyników finansowych w nadchodzących kwartałach. Realizacja produkcji VR to jeden z elementów naszej strategii rozwoju oraz odpowiedź na obecne trendy. Według szacunków rynek gier wirtualnej rzeczywistości to najszybciej rozwijająca się gałąź branży gamingowej. Wartość tego sektora w 2025 r. może przekroczyć 42 mld USD. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A.   Seria The Wizards  zdobyła uznanie w środowisku graczy na całym świecie, czego potwierdzeniem jest wysoka sprzedaż. Tytuły zostały przychylnie odebrane również przez krytyków. Seria The Wizards otrzymała prestiżowe nagrody, m.in. Viveport Developer Award podczas GDC w San Francisco, nagrodę na Casual Connect w Azji, Indie Prize w Kolonii. To dla nas znaczące wyróżnienia. – dodaje  Aleksander Caban.

Spółka pracuje także nad swoim największym w historii projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop. Premiera tytułu planowana jest na platformach Oculus i Steam latem br., w wersji na PC VR (Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index itp.) oraz w wersji przenośnej na Oculus Quest i Oculus Quest 2.

Podczas rozgrywki, gracz wcieli się w rolę Lorda Acanum – Castora Stormscyera, który po wielkim magicznym kataklizmie – Necroquake’ u musi zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Budżet na realizację projektu szacowany jest na 2,1 mln zł, z czego nakłady na marketing wynoszą ok. 200 tys. zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.

Spółka zanotowała 875 tys. zł szacunkowych przychodów netto w Q1 br., co oznacza wzrost o 93 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. Do wysokiego wyniku przyczyniły się, m.in. wysoka sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR, Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive oraz rozwój działań marketingowych.

Carbon Studio jeszcze w tym roku chce przenieść notowania z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.