Carbon Studio rozwija działalność o segment Quality Assurance

27 października 2022 roku Carbon Studio poinformowało dywersyfikacji biznesowej poprzez wejście w segment Quality Assurance pod nazwą brandu Quality Mine. W tym celu spółka powołała specjalny dział QA, którego zadaniem jest realizacja specjalistycznych testów i oferowanie kompleksowej usługi testerskiej dla gier i aplikacji VR. Zespół składa się z doświadczonych i posiadających odpowiedni know-how testerów, w tym Karoliny Koszuty – członkini zarządu Carbon Studio SA, która od teraz odpowiada także za obszar Business Relations.

Przez ostatnie kilka lat obserwujemy dynamiczny wzrost rynku VR, zarówno pod kątem rosnącej grupy odbiorców, jak i rozwoju technologicznego. Daje to wiele szans uczestnikom rynku, ale i powoduje spore wyzwanie dla tak ambitnych deweloperów, jakim jest Carbon Studio. By temu sprostać, postanowiliśmy rozwinąć naszą działalność o obszar testerski pod nazwą Quality Mine. W tym celu powołaliśmy wewnętrzny dział Quality Assurance, który zajmie się kontrolą jakości, testami optymalizacji gier oraz testami focusowymi. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu Carbon Studio S.A. – Nasza oferta będzie realizowana w trybie work-for-hire, dostarczając indywidualnie dopasowywaną do potrzeb klientów usługę VR-QA. Mało która spółka growa z rodzimego rynku może pochwalić się takim działem wewnątrz swojej struktury. dodaje.

Quality Mine zajmuje się obszarem specjalistycznych testów i oferowania kompleksowej usługi Quality Assurance dla gier i aplikacji VR. Jej celem jest diagnozowanie błędów oraz sprawdzanie jakości rozwiązań z perspektywy odbiorcy końcowego.

Jesteśmy zespołem, który przecierał szlaki na światowym rynku VR. Początki naszego doświadczenia z grami dedykowanymi technologiami VR sięgają roku 2014. Wierzę, że zdobyty przez ten czas know-how pozwoli nam sprawnie rozwinąć nowe kompetencje testerskie i tym samym stworzy kompleksową obsługę naszych klientów. – mówi Karolina Koszuta, Członkini Zarządu Carbon Studio S.A. – By móc efektywnie działać w segmencie QA, utworzyliśmy specjalny zespół dedykowany temu obszarowi. Nasz kilkuosobowy team QA składa się z osób o wieloletnim doświadczeniu na rynku VR/AR. Ja odpowiadam za obszar Business Relations. – dodaje Karolina Koszuta.

Carbon Studio od dłuższego czasu z powodzeniem tworzy narzędzia i środowiska w silniku Unreal Engine 4 oraz Unreal Engine 5, dbając o komfort użytkowników aplikacji VR, XR. Niedawno spółka zakończyła kluczowy etap opracowywania jednej z autorskich technologii – Aurelius. System ma na celu zautomatyzowanie stałych procesów produkcyjnych użytych w projektach gamingowych Grupy. Implementacja technologii jednocześnie ma wpłynąć na intensyfikację powstawania bieżących i przyszłych produkcji Carbon Studio, co docelowo ma znaleźć odzwierciedlenie w wynikach finansowych Carbon Studio i jej spółki zależnej Iron VR.

Link do strony www: www.quality-mine.com

Jedną z głównych ambicji notowanej na NewConnect firmy Carbon Studio jest rozwój autorskich gier na globalnym rynku VR. Już teraz firma działa na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Flagowymi projektami spółki są: seria gier The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall – pierwsza produkcja VR osadzona w popularnym uniwersum Warhammer: Age of Sigmar.

Aktualnie w Grupie powstają dwa nowe tytuły. Mowa o grze akcji Crimen z portfolio produkcyjnego Carbon Studio oraz Home Together z portfolio wydawniczego Carbon Studio (producentem jest Iron VR). Tytuły są dedykowane platformie Meta Quest 2.

Z informacji rynkowych wynika, że w tym roku z wirtualnej rzeczywistości będzie korzystało 74 mln osób na świecie, a do 2027 r. liczba osób korzystających z technologii VR oraz AR ma przekroczyć 100 mln użytkowników.